De outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu De outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu

De outback

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

09 November 2011 | Australië, Alice Springs

Het is alweer een aantal dagen geleden dat we Adelaide achter ons hebben gelaten.
Er is ondertuusen veel gebeurd. Bij een outback camping / hostel heeft de bus naar een wandelroute panne gekregen, dus moest de camping beheerder met zijn bus de groep ophalen. Voor de outback niet ver, maar 80 km. :-) s'avonds toch nog net z'n allen wezen eten. Het was een beetje een schoolkamp gevoel dat we hadden.
De volgende dag enigszins van de route afgeweken om de vervangende bus op te halen in Port Augusta, hier bij moest de trailer nog omgwisseld worden. Nadat dit gebeurd was zijn we verder gereden naar Coober pedy. Hier sliepenwe in een soort hostel in een oude opaalmijn. De meeste mensen in dit ongeveer 3400 mensen tellende mijnstadje, zo'n 60 % wonen onder of half onder de grond in oude verlaten opaalmijnen. Dit is omdat de temperatuur hier het beste is. Hier nog een opaalmuseum bezocht en een oude mijn. Ik moet eerlijkheids halve bekennen dat het ondergronds beter te vertoeven was dan bovengronds. Die dag zou het ongeveer 39°C worden.
Hierna weer onder weg naar Kings Canyon, overnacht en de volgende dag vroeg op om een mooie wandeling te maken, door omstandigheden heb ik gekozen voor de korte wandeling. Om 9:30 was de temperatuur al opgelopen tot 42 °C , daarna weer snel de bus in om naar het Red Centre te gaan, ULURU bij de meeste mensen bekend als Ayers Rock.
Hier bij nog een Aboriginal Museum en art centre bezocht, voor deze mensen dient uluru als een soort mekka of vaticaan, een zeer heilige plaats. Met de groep nog met een glaasje bubbles naar de zonsondergang bekeken een prachtig gezicht met een aanéénschakeling van fantastische kleuren. 's Avonds om de campground weer een lekkere BBQ gedaan. vroeg op voor de zons opgang. Nog een wandeling bij de olgas. Een prachtige rots formatie, Mark onze gids geeft ons uitleg van geologie van deze streek. En geeft weer als tip mee veel water te drinken en mee te nemen.
Hierna een redelijk "stukje" voor de boeg van 280km.
Ik zit nu hier in een internet cafe dit in de stad Alice Springs zijn net naarhet flying doctors museum.geweest.
Wellicht nog een stukje vanuit Darwin.

• 09 November 2011 - 06:07

Harry _ Natascha:

Hoi Ed,
    Zo leuk om met je mee te lezen ....
    Volgens mij geniet je volop!
    Hier in het kikkerlandje is het rond de 11 graden, grijs en vochtig dus tja of jij te klagen hebt??? We wachten weer op je volgende verslag.... Veel plezier verder.

• 09 November 2011 - 09:01

Therese:

Hoi Ed,

Leuk om te lezen !! Blijf lekker genieten !!

• 09 November 2011 - 09:21

Pels:

Ha Edje,

nou, je bent weer mooie beelden op je netvlies aan het zetten, zeg! looking goooood! nog een klein weekje genieten van de Australische hitte; pak je maar goed in bij terugkomst, want wij zijn al lekker onderweg in de herfst! liefs en have fun Elzzz

• 09 November 2011 - 10:29

Rian:

Ha ha het flying doctors museum? Voor fans (-: Daar wil ik ook heen! Wat een geweldige trip ben je toch aan het maken.

• 09 November 2011 - 21:54

Aart:

Zie ik het goed... Steve Irwin is still alive!!! Nu is het nog afwachten of je net als Crocodile Dundee met een tand van een croc terugkomt... Ed, ik word met ieder bericht dat je stuurt meer "jaloers" maar gun het je van harte! Geniet nog maar flink de laatste dagen want voor dat je het weet zit je weer in de Arriva boemel... Gr, Aart