Vulkanisch gebied - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu Vulkanisch gebied - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu

Vulkanisch gebied

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal,

Zo juist jullie reactie gelezen, bedankt hiervoor, doet mij goed dat het ook gelezen wordt.

Gisteren na een lange rit, bijna 8 uur in de bus, zijn we aangekomen in Rotorua. Het hotel is fantastisch.
Dit gebied is eigenlijk de bodem van een "uitgebluste" vulkaan. Er is nog wel activiteit in de vorm van heet water poelen en geisers. De hele stad wordt verwarmd door deze "vulkaan" We hebben zelfs een eigen hottub op aardwarmte.
Nou nog even een verhaaltje over Paihia waar ik waar ik eergisteren wat over schreef.
We zijn met het grootste gedeelte van de groep met de boot door de bay of islands gevaren. Was heel erg leuk. De post en evt bestelde boodschappen worden dan afgeleverd bij de mensen die op die afgelegen eilandjes wonen. Later in het zonnetje op een eilandje heerlijk zitten eten.
Oh ja nog dolfijnen gezien.

Vanmiddag ga ik met de hoteleigenaar op pad, om verschillende installaties te bekijken, zoals ik al zei gebruiken ze hier thermische energie.

Gisteren bij een maorifeest geweest was erg leuk, dansen en eten.

Ok ik ga nu weer verder. tot later.
Ed

• 17 Februari 2009 - 21:21

Carla:

Hoi Ed, Prachtig die foto van de dolfijn, heb je die zelf zien zwemmen naast de boot?
    Fijn om te lezen dat er mooie, leuke en ook interessante kanten aan New Zeeland te ontdekken zijn! Mooie foto van de Maori's, heb je zelf ook gedanst?
    Leuk om de thermische installaties te bekijken, daarna zeker even in de hottub!
    Groet Carla

• 18 Februari 2009 - 16:36

Therese:

gaaf !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 18 Februari 2009 - 17:55

Robert:

He Broertje klinkt allemaal erg mooi en interessant. Wij zijn allemaal erg benieuwd naar je foto's. Zullen best mooi worden, maarja wat wil je met zo'n camera :-)

• 18 Februari 2009 - 21:19

Aart:

Hoi Ed, ziet er geweldig uit! Weer eens wat anders dan het saaie Den Haag... Veel plezier bij de "tegenvoeters"; ik zal je berichten in de gaten houden. Groet, Aart