super de puper - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu super de puper - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Edwin Bonke - WaarBenJij.nu

super de puper

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

26 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Na een lange tocht in de bus kwamen woensdag aan in Greymouth. Tussen door op verschillende plaatsen gestopt. oa de Pancake rocks, een rotsformatie langs de kust, dat door de zee zo is uitgesleten dat het lijkt op diverse stapels pannenkoeken. Zeer apart. Het plaatjes zelf is niet zo veel aan. maar ja je moet toch ergens overnachten. Het is de weg naar de Fox Glacier. Daar kwamen we ook langs een oud gouddelvers dorpje, met een brug kon je over de rivier. Zo'n lekkere wankele touwbrug. Daar hebben we een wandeling door het regelwoud gemaakt, zeer apart.
Vanmiddag aangekomen in Fox Glacier. Een heel klein dorpje aan de rand van de gletsjer. Hier een helicopter tocht gemaakt langs de tweeling gletsjer, en geland bovenop de gletsjer. Hier zak je ongeveer een halve meter in de sneeuw, de helicopter heeft ons daarna weer terug gebracht. Dit was echt een sensatie. we waren een van de laatste die omhoog gingen vanwege het weer. De bewolking kwam steeds lager.
Morgen naar Queenstown. dat wordt nog sensationeler.
Tot later.

• 26 Februari 2009 - 08:56

Melanie:

edwin, wat gaaf!!
    ik wist helemaal niet dat je op reis was.. ge-wel-dig man!
    ik hoop dat je een super leuke reis hebt en dat je er maar heel veel cultuur en natuur mag opsnuiven... echt leuk.
    vind het tof dat je "ons" zo op de hoogte houd..
    tot het volgende bericht..
    and take care...
    big hugs from Melanie

• 26 Februari 2009 - 13:36

Natascha&Harry:

Gaaf gaaf!!
    We zijnn zo benieuwd naar de rest van de foto's.

• 26 Februari 2009 - 21:45

Aart:

Ed, geweldig om telkens te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt! Zo te zien komt je droom helemaal uit (maakt mij wel behoorlijk jaloers hoor!!!). Veel plezier verder! Groet, Aart

• 27 Februari 2009 - 20:05

Carla:

Hoi Ed, dat is nogal wat!!!! zo zit je met een biertje in de zon.....ff (een dag of 2)later sta je bovenop een gletsjer gedropt door een helicopter!!
    sensatie!!!! groet Carla